Опис кабiнету географiï
Наш класний керiвник Олег Вiталiйович — учитель географiï.
Вiн дуже любить свiй предмет i хоче зацiкавити ïм учнiв, тому в
нашiм класi багато карт i наочних приладдя. Вони допомагають хлопцям
орiєнтуватися у всiй розмаïтостi краïн, культур i
народiв, що населяють нашу планету. На мiй погляд, самою примiтною рiччю
в нашiм класi є величезний глобус, укрiплений на круглiй
пiдставцi. Його звичайне мiсце — на спецiальнiй тумбочцi
наприкiнцi кабiнету, але пiд час урокiв Олег Вiталiйович завжди ставить
його перед нами — на вчительський стiл
У кабiнетi географiï кожний може знайти що-небудь цiкаве для себе.
У спецiальнiй шафi зберiгається цiла колекцiя бiноклiв, компасiв,
рiзних вимiрювальних приладiв, є навiть туристичне спорядження.
Особливою любов'ю школярiв користується невелика поличка з
багаторiчними пiдшивками журналу Навколо свiту, багато випускiв якого
зачитанi до Дiр
Цiкавi оповiдання Олега Вiталiйовича й чудове оформлення кабiнету
географiï допомогли багатьом учням нашоï школи не тiльки добре
розiбратися в предметi, але й полюбити цю науку назавжди.
Менi здається, географiя — дуже цiкава, але в той же час
складна наука. Географ повинен знати й картографiю (де розташована та
або iнша краïна), i бiологiю (флору й фауну краïн i
континентiв), i геологiю (на яких породах розташована краïна).
Географ — i провiсник погоди (за багатьма ознаками вiн може це
зробити), i чудовий турист, що вмiє орiєнтуватися на
мiсцевостi й у лiченi мiнути встановлювати намет. Вiн повинен знати й
землезнавство, i економiчне становище рiзних краïн, а також хто, де
й коли був першовiдкривачем. Крiм того, географ — дуже цiкавий
спiврозмовник, у якого в запасi завжди є трохи цiкавих i дивних
iсторiй Все це пронеслося в моïй головi пiд час першого уроку
географiï, коли ми знайомилися з новим учителем i новим предметом.
Саме слово географiя у перекладi iз грецькоï мови означає
землеописание. А на нашiй Землi адже стiльки цiкавого! Земна куля
величезний, i кожна краïна має своє минуле, своï
неповторнi особливостi. Я уважно слухала вчителя й розглядала кабiнет.
Жодного разу в життi я ще тут не була. Цiкаво!!!
Прямо передi мною — дошка, а праворуч i лiворуч вiд ïï
— безлiч географiчних карт, якi можна пересувати за допомогою
спецiального механiзму. Немає необхiдностi ïх постiйно
знiмати й прикрiплювати на дошку на мотузочцi, якщо потрiбно —
карта вiдразу перед очами. Полiтична карта розповiсть як багато у свiтi
краïн, як незвичайно називаються в них мiста, на фiзичнiй показане
розташування рiк i озер, гiр i лiсiв. А на цiй картi —
температурний режим, тут — пiдводнi плини, тут — гiрськi
породи. А от i зовсiм дивна карта — карта зоряного неба. Звичайно,
адже людство освоює не тiльки новi землi, але й космiчнi простори
Уздовж стiни розташованi стелажi iз книгами. На самiй верхнiй полицi
коштує великий рiзнобарвний глобус, а за ним десяток поменше;
напевно, нам будуть роздавати ïх на уроках. А от поличка з
журналами Навколо свiту. Я знаю, там друкують багато цiкавого,
наприклад, хто такi монегаски й де живе Дiд Мороз, чому багатi шведи i
якоï нацiональностi жителi Люксембургу. А якi барвистi там
iлюстрацiï! А от книга про першi експедицiï й кругосвiтнi
подорожi. Хто такi вiкiнги, Христофор Колумб, Фернан Магеллан i Микола
Пржевальськ? Що вони видатного зробили? На iнших поличках я бачу атласи,
акуратнi стопочки контурних карт. От i для нас приготували мiстечко (з
табличкою б-а).
А вчитель тим часом розповiдав, що на уроках ми познайомимося з
географiчними особливостями рiзних краïн, з визначними пам'ятками
мiст i нацiональних особливостей, з народними традицiями й видатними
людьми. Ми довiдаємося про те, хто живе в Шрi-Ланцi й з якими
дивними тваринами можна зустрiтися в Австралiï, довiдаємося,
чи чорнi гори в Чорногорiï, чому Францiя називається
Францiєю, чи родичi бретонцi й шотландцi, де живуть папуаси й ще
багато цiкавого. Ми, виявляється, будемо ходити на екскурсiï
й учитися писати звiти про це, становити гербарiï й колекцiï
мiнералiв нашоï мiсцевостi й мiсцевостi, де нам доведется побувати.
Зробимо заочнi подорожi в Краïну висхiдного сонця — Японiю й
у тропiчнi лiси Пiвденноï Америки, у пустелi Пiвнiчного Китаю й у
канадськi степи
Багато чого ж я ще не знаю! Але я дуже хочу довiдатися про новi
краïни, ïхнiй природi й жителях. Iз задоволенням буду
приходити на уроки в наш кабiнет географiï!


