Переказ — IКОНОПИС

Серед багатоï матерiальноï i духовноï спадщини чiльне
мiсце належить iконопису, у якому втiлено душу украïнського народу,
глибину сприйняття християнськоï вiри, силу i мудрiсть традицiй.
Iкони як вид малярства поширилися у Киïвськiй Русi з прийняттям 988
року християнства вiд Вiзантiï, звiдки ïх, на початку як
взiрцi, привозили до Києва.
Згодом навичок писання iкон набули мiсцевi малярi, а вже наприкiнцi XI
ст. у Києвi працював славетний чернець-маляр Алiмпiй.
У подальшi вiки паралельно з професiйним розвивається i щораз
бiльше поширюється народний iконопис, у якому з другоï
половини XVI ст. окреслюються самобутнi стилiстичнi особливостi та
образна система. В iконописi, так само як i в лiтературних творах чи
фольклорi, хоч i опосередковано, порушувалися проблеми суспiльного
життя. Народний iконопис був виразником нацiональноï свiдомостi
народу (Украïнське народознавство; 119 сл.).
Завдання до тексту
1. Визначити стиль i тип мовлення.
2. Скласти план до тексту. Орiєнтовний план
3. Мiсце iконопису в духовнiй спадщинi народу.
4. Iкони як вид малярства.
5. Славетний чернець-маляр Алiмпiй.
6. Народний iконопис. 5. Проблеми суспiльного життя в iконописi.
7. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слiв.
Наприкiнцi, iконопис, християнська вiра, Вiзантiя, чернець-
маляр, щораз, фольклор, опосередковано.
8. Записати числiвники словами.
988 року, з другоï половини XVI ст.
9. Питання до тексту.
У зв'язку з чим iкони почали поширюватися в Киïвськiй Русi?
Назвiть iм'я вiдомого ченця-маляра, що творив у Києвi.
Як поширювався i розвивався народний iконопис?
Якi проблеми порушувалися в iконописi?
10. За складеним планом Переказ — ати текст.

Подякувати Помилка?

Дочати пiзнiше / подiлитися