Поема Данте Божественна комедiя художнiй синтез середньовiчноï культури

Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року i композицiйна будова
поеми.
…Усi знання, всi повiр'я, всi пристрастi епохи Середньовiччя
знайшли своє вiдображення в живописних терценах Данте. О.С. Пушкiн
. В одному з вiршiв (4-й еклозi) видатний римський поет автор
“Енеiди” Вергiлiй за 30 рокiв до Рiздва Христова писав про
появу незабаром дитини божественного походження, яка поверне людям
золотий вiк. Християнськi богослови оголосили Вергiлiя пророком. В його
поетичних рядках шукали i знаходили таємний смисл. Недарма Данте в
Божественнiй комедiï зображає Вергiлiя в образi свого
провiдника по Пеклу. Вергiлiй став не просто пророком, а ще й
чорнокнижником. Так його i сьогоднi сприймають в Америцi.
У Пеклi нiколи не сходить сонце. Усюди панує довiчний морок.
Навiть коли на землiдень, над пiдземеллям нависає нiчний небосхил.
Грiшники не просто терплять страшнi муки — вони не мають
надiï на якiсь змiни. Вони самотнi у своєму вiдчаï.
Знехтувавши закони добра, грiшники вiдмовили собi у спiвчуттi та
можливостi прощення. В художньому свiтi поеми мотив шляху до
досконалостi має два ключових образи: рух i свiтло. Грiшнi душi
назавжди закрiпленi за своïм мiсцем страждання. Навiть коли
починається ïхнiй несамовитий бiг, вони рухаються за колом,
повертаючись туди, звiдкiль починався шлях. Власне, перемiщуються у
просторi лишеДанте i Вiргiлiй. Однак навiть вони, долаючи крутий i
небезпечний спуск углиб, не вiдчувають наближення до мети. Над ними
нависають темнi брили, пiд ногами розкриваються бездоннi провалля, шлях
перетинають чорнi вiд болота озера, рiки киплячоï кровi.
Рiзнi видання поеми мiстять коментарi до кожноï пiснi. В них
роз'яснюється значення iмен i образiв, мiсць подiй. Використання
коментарiв до поеми дасть вам змогу глибоко проникнути в змiст поеми,
зрозумiти автора. Наприклад, звернемося до одного з коментарiв: Уголiно
делла Герардеска, граф Доноратiко, який стояв на чолi Пiзанськоï
республiки. У 1285 р. вiн роздiлив владу зi своïм внуком Нiно
Вiсконтi, але скоро мiж ними виникли чвари. З цього скористались його
вороги, керованi архiєпископом Руджiєрi делы Убальдiнi,
який, пiд виглядом дружби з Уголiно i обiцяючи йому допомогти боротися з
Нiно, таємно вiв iнтригу проти обох. У 1288 р. вiн примусив Нiно
пiти з Пiзи, а Уголiно пiдняв народний заколот, звинувативши його в
державнiй зрадi Уголiно разом з двома синами i двома онуками було
ув'язнено у вежi, де ïх потiм заморили голодом (в травнi 1289 р.).
Руджiєрi було проголошено правителем республiки, але незабаром
скинуто. Помер вiн у 1295 р.
Ми, звичайно, не маємо права на осуд iнших людей. Пам'ятаєте
Бiблiйну iсторiю, яка закiнчувалася словами: Нехай кине в нього камiнь
той, який нi разу не згрiшив. Та все ж аналiзувати своï вчинки,
примножувати добро, стримувати негативнi прояви поведiнки ми повиннi.
Пекло як мiсце покарання грiшникiв завжди будило уяву художникiв,
письменникiв всiх часiв. Про нього думали, його уявляли, висували
припущення про його iснування та структуру.
Поема є енциклопедiєю iталiйського життя на рубежi нового
часу. У нiй отримали вiдображення гострi суперечностi мiж старим,
феодальним свiтом i новим, буржуазним.
Пiдтвердiть чи спростуйте вислiв на основi ваших знань тексту
Божественноï комедiï та вiдомостей про епоху Середньовiччя i
Вiдродження, отриманих на уеоках iсторiï.
Божественну комедiю було написано в 1307-1321 роках. Це був час, який в
iсторiï культури дiстав назву Передвiдродження. Зростає
iнтерес до людськоï особистостi, до ïï земних радощiв i
сподiвань. Поступово починає формуватися новий гуманiстичний тип
мислення, остаточне становлення якого буде пов'язане з добою
Вiдродження. Однак вiра в необмеженi можливостi людськоï природи, в
неповторнiсть людськоï iндивiдуальностi зароджується саме
тепер. Цей процес i вiдтворює генiальна поема Данте, що є
одночасно синтезом середньовiчноï культури i прологом до культури
Вiдродження.

Подякувати Помилка?

Дочати пiзнiше / подiлитися